dimarts, 31 de març de 2020

P4-LUDILLETRES

PER COMENÇAR: 
Joc lingüísticInventem un poemaPensar un títol o tema de què volem que tracti. Després busquem paraules que tinguin el mateix so al final i les escrivim en un paper i/o ve els infants fan un dibuix per recordar-les. 

DESENVOLUPAMENT: 
Activitat manipulativa
-Retallar i crear grups vocàlics (de 2 vocals) amb retalls de revistes i diaris. Enganxar-les en un full i/o cartolina i llegir-les com sonen juntes. 
Ludilletregem: 
-Dictar grups de vocals a través dels ludigestos i els infants els escriuen en una pissarra, full i/o paper. 
Us recordem quins són els ludigestos de cada una de les vocals:  
 A: “a d’ànec”Insertando imagen...    E: “e de be”         I: “i d’indi” Insertando imagen... 
  
O: “o d’òliba”       U: “u d’unicorn”   Insertando imagen... 

  
Discriminació auditiva:       
-llegim un llistat de paraules perquè els infants identifiquin els grups vocàlics que hi ha. Les llegim atentament i apugem el volum de veu en pronunciar el grup per facilitar el seu reconeixement. Per exemple: “llegeixo, aeroport, veig, Lluís, Bea, Sílvia, lleó, avió, Sebastià...”. A cada paraules els hi preguntem si han identificat algun grup vocàlic. Finalment, escrivim la paraula i els infants l’assenyalen. 

PER ACABAR: 
A través de contes, llibres, i/o revistes que tingueu per casa, buscar grups vocàlics i llegir-los. 

______________________________________________


Us deixem un conte que ens explica l'Anna Serra (vetlladora de l'escola), esperem que passeu una estona agradable!😊

CONTE L'OVELLETA QUE VA VENIR A SOPAR.




 


Ens podeu enviar fotos i vídeos a:

nuria.vila@martorell.femlamerce.cat



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada